Среда, 12.08.2020, 03:10
Запорожская областная общественная организация
"ФЛОРЕНС"
Приветствую Вас Гость | RSS
Меню сайта
Категории раздела
Наши программы [21]
Программы, которые проводятся Центром
Отчёты [95]
Отчёты о деятельности Центра
О нас [3]
О нас
Наши сотрудники [11]
Сотрудники Центра
БЛАГОТВОРИТЕЛЬНОСТ

Введите необходимые данные

Форма входа

Отчёт за период с сентября 2007 по сентябрь 2008 года
Звіт про виконану роботу за період з вересня 2007 по вересень 2008 року

   Центр підтримки сім’ї та просвіти в громаді «Флоренс» одна з перших обласних громадських неприбуткових організацій, яка була створена на основі досвіду роботи служб в зарубіжних країнах. «Флоренс» був зареєстрований у 2004 році.

   Філософія діяльності організації – служіння суспільству, групі і окремому індивідові для поліпшення якості життя на макро-, мезо- і мікрорівні.

   Мета діяльності ЗОГО «Флоренс» - надання соціальної, психологічної, педагогічної, юридичної підтримки різним верствам населення.

   Ми підтримуємо ідею створення громадського суспільства на основі демократії і громадських ініціатив, коли громада визначає свої потреби і шукає шляхи вирішення проблем.

   ЗОГО «Флоренс» працює з клієнтами різного віку – це діти, підлітки, чоловіки/жінки середнього віку, люди літнього та похилого віку.

   Ми співпрацюємо з державними і громадськими структурами, сім’ями і приватними особами.


Наші співробітники:
Директор - Клехо Тетяна Олексіївна
Координатор проектів - Романенкова Людмила Олексіївна
Психолог - Соколова Наталія Володимирівна
Офіс-менеджер - Новикова Ольга Сергіївна


Всі співробітники Центру «Флоренс» мають рівні права в ухваленні рішень з питань функціонування проектів Центру.


Види діяльності:


  • Психотерапевтичні консультації з питань стресу, депресії, алкогольної залежності, психічного здоров’я;
  • Психологічні консультації з питань конфліктів, в тому числі сімейних конфліктів, насильства в сім’ї, самоти і т.і.;
  • Педагогічне консультування: дитячо-батьківські відносини, питання виховання і соціалізації;
  • Інформаційні консультації з соціальних і правових питань (опіка, всиновлення, розміщення у будинки для літніх людей, догляд на дому);
  • Освітні тренінги /семінари/ лекції для фахівців соціальних служб, клієнтів, студентів, вчителів, учнів шкіл;
  • Науково-практичні дослідження;
  • Допомога в організації і підтримки груп самодопомоги;
  • Організація практики студентів.



ЗОГО Центр «Флоренс» за період 2007 – 2008 працював за наступними Програмами:

1. Програма «Школа – підліток»
2. Програма «Волонтер»
3. Проект профілактики агресії та насильства в школі «Ребята! Давайте жить дружно!»
4. Проект «РАФ – рання алкогольна фетопатія»
5. Навчання професіоналів соціальних служб
6. Співробітництво з іноземними фахівцями
7. Раннє педагогічне втручання – Програма «Кенгуру»
8. Ювенальне правосуддя – Проект «Камышеваха»
9. Клуби для батьків дітей з особливими потребами територіальних тентрів Міської служби соціальної допомоги
10. Група самодопомоги батьків дітей з РДА (раннім дитячим аутизмом)
11. Практика студентів
12. Співпраця з Менонітським сімейним домом для літніх людей
13. Студентський педагогічний кіноклуб «Інсайт»
14. Підготовка методичних матеріалів
15. Індивідуальне консультування

Проект 1. «Школа – Підліток»


   На протязі 2007-2008 навчального року співробітники Центру та волонтери продовжували проведення тренінгових занять з підлітками шкіл. Фахівцями Центру була розроблена і проходила свою апробацію в декількох класах СШ № 76 Програма «Мистецтво та техніка спілкування». Заняття розраховані на учнів різного віку: 6-7 класів, також підлітків 9 -10 -11 класів

   Мета Програми – навчити підлітків конструктивним навичкам спілкування.

   Під час занять учасники мали змогу не тільки ознайомитися з різними аспектами спілкування, а й відпрацювати їх на практиці. Так, наприклад, підлітки вчилися висловлювати свої емоції як вербально, так і невербально.

   Програма «Мистецтво та техніка спілкування» допомогла підліткам відкритися емоційно. Під час проведення занять всі учасники мали змогу не тільки поговорити про себе позитивно, виділити свої хороші риси та розповісти про них всій групі, також почути приємні слова й від інших.

   Окрім цього підлітки знайомилися з таким поняттям як «толерантність», з рисами толерантної особистості, розглядали наскільки важливе толерантне відношення до оточуючих. І що найголовніше, кожен з учасників тренінгів познайомився з терміном «конфлікт», з його структурними характеристиками, зі способами дій і поведінки в конфлікті та шляхами їх розв’язання. Вчилися будувати свої відносини з однолітками, батьками та дорослими людьми.

   Всього було проведено заняття в обсязі – 60 учбових годин.
Загальна кількість учасників склала – 83 учня.

   Класний керівник: «Діти стали більш відкритими, вільно й легко висловлюють свою точку зору. Не бояться вступати в діалог, обговорення певної теми, проблеми.»

   Дівчина, яка на самому початку тренінгів була дуже замкнутою, боялася привселюдно висловлювати свою точку зору, по завершенню тренінгової програми виявила бажання виступити перед всім класом і розповісти, що саме для неї принесла ця програма: «За допомогою цієї програми я стала більш відкритою. Я навчилася вільно висловлювати свої думки, почуття, емоції. Також я більше не боюся виступати публічно, я навчилася упевнено висловлювати та відстоювати свою точку зору».


Проект 2. «Волонтер»



   Центр активно працює в напрямі залучення волонтерів до громадської діяльності. Дякуючи різноманітності діючих в організації програм, Центр має змогу надати волонтерам можливість працювати з людьми різного віку, випробувати себе в ролі тренера при проведенні тренінгових занять серед підлітків, організатора дозвілля серед літніх людей, чи лектора при читанні лекцій серед людей різного віку.

   У 2007-2008 роках в Центрі працювало 7 волонтерів. Декілька чоловік висловили бажання працювати в організації й надалі.
Волонтерами Центру були проведені тренінгові заняття з підлітками 7-их, 9 і 10 класів по Програмі «Школа – Підліток» в обсязі 50 годин.


Проект 3. «Ребята! Давайте жить дружно!»

   У грудні 2007 року співробітниками Центру був розроблений проект проти насильства і булінга ( термін, що означає «знущання») у школах. Проект був визначений як найкращій на конкурсі малих грантів Об’єднаної компанії РУСАЛ («Російський алюміній»).

   З січня 2008 року організація розпочала реалізацію Програми в двох школах міста Запоріжжя. В Програмі взяли участь учні 9-го (ЗОШ № 66) та 10-го (ЗОШ № 76) класів. В Програмі також прийняли участь молодші школярі 2 і 3 класів ЗОШ № 22.

   Проект містить різни форми роботи з профілактики та корекції насильства. Це діагностика учнів, перегляд і обговорення фільму «Клас», лекції з проблем насильства, агресії, поведінки жертви та насильника, тренінги з спілкування, вирішення конфліктів, круглі столи з педагогічними кадрами, з батьками.

   За матеріалами Програми співробітники Центра «Флоренс» підготували до друку методичний посібник «Ребята! Давайте жить дружно!» в допомогу шкільним вчителям, психологам та соціальним педагогам.

   Центр планує подальшу роботу в цьому напрямку, бо ми вважаємо її дуже актуальною та важливою.
Триває пошук спонсорів для розширення цього напрямку.


Проект 4. «РАФ – рання алкогольна фетопатія»

   На сьогоднішній день в Україні гостро стоїть проблема алкоголізації населення, а особливо – підлітків та молоді. Це викликає велику стурбованість різних спеціалістів – медиків, вчителів, соціальних педагогів, психологів.

   У зв’язку з цим одним з найважливіших напрямків роботи ЗОГО «Флоренс» у 2007-2008 роках була профілактика алкоголізму в учнівському середовищі, а також розповсюдження відомостей про наслідки та ризики вживання алкоголю жінками під час вагітності та годування дитини.

   Спеціалістами Центру були підготовані та апробовані матеріали, в основі яких лежать ексклюзивні напрацювання канадських фахівців з соціальної роботи Community Services «EHRLO» (м. Ріджайна), що були подаровані нам автором презентації, Дейвом Вібом, під час його візиту в Запоріжжя у 2006 році. На протязі двох років ми адаптували данні дослідів для роботи у різних аудиторіях, намагалися забезпечити подачу матеріалу на різних рівнях. Спеціалісти Центра читали лекції та робили мультімедійні презентації в школах міста для учнів 2-х, 4-х, 8-9-х, 10-11-х класів. Виступали перед шкільними вчителями та в батьківських аудиторіях.

   За звітній період було проведено 12 презентацій (26 лекційних годин).

   Співробітники ЗОГО «Флоренс» продовжують роботу в цьому напрямку та планують залучити та підготувати волонтерів до роботи за цими матеріалами.


Програма 5. «Навчання професіоналів соціальних служб»

    ЗОГО «Флоренс» продовжує співпрацю з різними соціальними службами нашого міста.
У 2007-2008 році спеціалістами Центра було проведено:
Презентації директора комплекса соціальних служб провінції Британська Колумбія Стіва Тіссена про роботу соціальних служб в Канаді для керівників територіальних центрів, а також для районних спеціалістів УТСЗН Запорізької області;
лекцію «Ефект згорання та шляхи подолання кризи» - для соціальних педагогів Жовтневого територіального центру;
лекцію та бесіду «Психічні відхилення в розвитку дітей молодшого віку» - для соціальних педагогів Жовтневого територіального центру;
лекцію «Особливості виховання дітей, що мають діагноз РАФ» для педагогів Хортицького ТЦ;
тренінг «Ефективне вирішення конфліктів» - для вихователів та соціальних педагогів Заводського територіального центру;
лекцію «Психологія щастя» – для соціальних працівників та адміністрації Орджонікідзевського територіального центру;
бесіду «Ефективне вирішення конфліктів» – для соціальних працівників та адміністрації Орджонікідзевського територіального центру,
семінар «Шляхи включення людей з особливими потребами в Європейську громаду» за участю Дітера Даммерінга, директора дитячого інтегрованого комплексу «Кушельхауз», м. Магдебург, Німеччина) - для керівників реабілітаційних центрів,
семінар «Особливості роботи з людьми похилого віку» для районних спеціалістів УТСЗН

Всього 17 годин

   І надалі ми плануємо надавати допомогу спеціалістам соціальних структур за їхніми запитами та потребами з метою покращання надання послуг різним верствам населення нашого міста.

Програма 6. «Співробітництво із закордонними фахівцями»

   ЗОГО «Флоренс» постійно організовує зустрічі, лекції, семінари, круглі столи, консультації іноземних фахівців для громади нашого міста: для студентів, викладачів, спеціалістів соціальної сфери, батьків та клієнтів Центра.


За період 2007 – 2008 ми приймали гостей:

  • професора, почесного професора ЗНУ Отто Дриджера; доктора, почесного професора ЗНУ Флоренс Дріджер (Канада, м. Ріджайна);

  • Професора, почесного професора ЗНУ Вольфа Бльомерса та доктора Дітера Даммерінга (Німеччина, м. Бонн, м. Магдебург)

  • Психотерапевта Наймегенського університету Роже Квінса (Нідерланди, м. Наймеген).

  • Центр приймав гостей Менонітського круїзу по Україні (Канада, США)

  • Групу канадських спеціалістів, які працюють в галузі відновного правосуддя (Канада, провінція Британська Колумбія).


В сезоні 2007-2008 року 286 годин робочого часу було присвячено роботі в цьому напрямку.


Програма 7. «Кенгуру»

   В березні 2008 року розпочато роботу українсько - німецького Проекту «Кенгуру» (ЗОГО «Флоренс» - Kinderförderwerk, м. Магдебург).

   Мета проекту – раннє педагогічне втручання, робота з дітьми, що мають затримки або відхилення в розумовому та психічному розвитку.

   Важливою складовою проекту є робота з батьками дітей з особливими потребами. Допомога, корекція, супровід проводяться під час занять в Центрі (в спеціально обладнаному кабінеті), або дома у клієнтів, у звичному для дитини оточенні.


Кількість спеціалістів (соціальних педагогів) – 2.
Кількість сімей – 13
Кількість відпрацьованих годин – 421.



Проект 8. « Ювенальне правосуддя –«Камышеваха»


   У 2008 році Центром «Флоренс» проведено ряд заходів в спеціалізованій Комишувахській школі соціальної реабілітації хлопчиків. Це була спільна зустріч групи експертів з Канади, співробітників Центра «Флоренс» а також адміністрації та педагогів школи.


   Завдяки фінансовій допомозі канадських гостей підлітки – вихованці школи отримали в дарунок до Новорічних свят телевізор.

   Для вчителів та вихователів були прочитані лекції:
про статеве виховання хлопчиків у закритих спеціалізованих закладах;
про ефективне прийняття рішень;
про роботу з дітьми та підліткам, що мають діагноз РАФ;
тренінг «Поведінка в конфліктній ситуації»;
презентація тренінгу «Сексуальність підлітків»;
лекція «Що необхідно знати вихователю про ВІЧ - СПІД».

Для вихованців було проведено 4 тренінга (2 групи) з формування адекватної самооцінки.

Кількість робочих годин по Проекту – 82.


Програма 9. «Клуби для батьків дітей з особливими потребами»

   Протягом звітного періоду сезону 2007 – 2008 в територіальних центрах соціальної допомоги Жовтневого, Заводського та Хортицького районів м.Запоріжжя спеціалістами Центру «Флоренс» систематично (згідно затверджених планів) для батьків дітей з особливими потребами проводилися заняття та лекції на теми:

  • «Продуктивне спілкування»;
  • «Способи вирішення конфліктів»;
  • «Особливості виховання дітей з РДА (раннім дитячим аутизмом) »;
  • «Робота з гнівом»;
  • «Управління стресом»;
  • «Батьківський дім – початок всіх начал (про сімейні традиції) »;
  • «Типові помилки батьківського виховання».


   Центром було організовано зустріч педагогів дитячих відділень з Дітером Даммерінгом, в ході якої німецький фахівець з лікувальної педагогіки поділився зарубіжним досвідом роботи та відповідав на питання батьків та педагогів. Разом зі спеціалістами нашого Центра німецький колега зробив презентацію Проекта «Кенгуру».

   Крім цього, в дитячих відділеннях територіальних центрів проводились заняття зі студентами ЗНУ, які проходили практику в Центрі «Флоренс».



Проект 10. «Група самодопомоги батьків дітей з РДА»

   Центр «Флоренс» працював з батьками, що виховують дітей з діагнозом «ранній дитячий аутизм» (РДА). Для батьків проводилися зустрічі та консультації з місцевими та зарубіжними спеціалістами. На сьогоднішній день батьки розглядають ці зустрічі скоріш як інформаційну, педагогічну та психологічну підтримку. Розуміння суті роботи «групи самодопомоги батьків» ще не сформовано.


Кількість робочих годин – 52.
Програма 11. «Практика студентів».



    У сезоні 2007 – 2008 рр. на практиці в Центрі «Флоренс» знаходилися 13 студентів з спеціальності соціальна педагогіка, факультетів Соціальної педагогіки та психології Запорізького державного університету та Запорізького національного технічного університету.

 
   Студенти відвідували територіальні центри соціального обслуговування, виступали з лекціями та проводили тренінги. Їхніми слухачами були клієнти та спеціалісти соціальних служб, вчителя шкіл, підлітки та батьки дітей з особливими потребами. В ході практики студенти мали можливість працювати як з уже готовими методичними матеріалами, так і розробляти нові самостійно під керівництвом спеціалістів Центру. Практикантами було переведено та підготовлено три лекції за матеріалами факультету психології Йєльського університету (США) за темами: «Кохання», «Психологія щастя», «Сексуальність», які були прочитані перед своєю групою, а пізніше – перед соціальними працівниками територіальних центрів. Також студенти розробили та провели тренінги на тему «Поведінка в конфліктах та шляхи виходу з конфліктних ситуацій». Ці тренінги були проведені зі старшокласниками та вчителями шкіл і педагогами дитячого відділення Заводського територіального центру.

   За час практики студентами було проведено наукове дослідження з виявлення якості послуг, які надають населенню міські соціальні служби Запоріжжя.

   З великим інтересом студенти прийняли участь у дводенному практичному семінарі – тренінгу, який був проведений вченим з Нідерландів Роже Квінсом. Він був гостем нашого Центра.

   Всі студенти – практиканти високо оцінили своє професійне зростання під час практики в Центрі «Флоренс». Троє зі студенток висловили бажання працювати волонтерами Центра.

Кількість робочих годин – 342.

Висловлювання студентів, що були на практиці в Центрі «Флоренс»:

«Я дуже задоволена своєю практикою! Лекції та бесіди наших наставників, також тренінг Роже Квінса не тільки залишили найяскравіші згадки, але й допомогли мені розібратися зі своїми власними проблемами!..»

«Я вважаю, що така практика просто необхідна кожному студенту, тому що вона дала нам можливість не тільки продемонструвати вже набуті знання, а ще отримати масу нової цікавої і необхідної інформації. Також це незабутній професійний досвід і ціле море яскравих емоцій!»

«Всі лекції, бесіди та тренінги, фільми та презентації, які ми почули та побачили під час практики не залишили нікого байдужими. Особисто я була вражена дружньою і творчою атмосферою, що панує в Центрі, майстерністю наших керівників, їхнім бажанням поділитися з нами своїми знаннями та умінням!...»


Проект 12. «Співпраця з Менонітським сімейним домом для літніх людей»
Протягом звітного періоду спеціалісти Центра систематично читали лекції для соціальних працівників Менонітського сімейного дома для літніх людей.

Тематика лекцій:
  • «Психічне здоров’я соціальних працівників»;
  • «Стрес;»
  • «Депресія»;
  • «Основи здоров’я»;
проводилися практичні заняття з навчання релаксації.

Також було надано допомогу в організації та проведенні різних дозвіллєвих занять з клієнтами служби. Волонтери провели заняття, використовуючи такі форми роботи:
Ліпка із солоного тіста;
малювання;
аплікація;
створенняе екібани;
робота з папером (складання орігамі);


Проект 13. « Педагогічний кіноклуб «Інсайт»

Вперше у 2007 – 2008 навчальному році почав роботу студентський педагогічний кіноклуб «Інсайт» при факультеті Соціальної педагогіки та психології Запорізького національного університету.

Головна мета – підвищення професійного рівня студентів засобами перегляду та обговорення художніх фільмів з соціально-педагогічною проблематикою.

За звітній період були спеціально підібрані кінофільми, що розглядали дитяче-батьківські відносини в сім’ї, відносини в діаді «учень-учень», «учень-вчитель», «вчитель-батьки», підліткове кохання.


В період роботи клубу були переглянуті та обговорені такі кінострічки: «Вам и не снилось», «Чучело», «Класс». Останній фільм подивилися більше як 500 людей. Він викликав яскраві емоції, справив дуже велике враження на глядачів.


В дискусіях клубу приймали участь студенти, учні шкіл, педагоги, психологи, юристи. У зв’язку з великою зацікавленістю в такій роботі, клуб «Інсайт» буде працювати і в наступному році.

Кількість годин – 75.


Відгуки учасників засідань клубу «Інсайт»:

«Дуже цікаво вивчати соціальні проблеми, професійно вирішувати різні питання через перегляд кінофільмів!...»

«Я вперше подивилася цей фільм не як художній твір, а як психологічну та життєву ситуацію. Досить цікаво дивитися фільм з професійної точки зору. Бачиш проблеми, з якими стикаються герої, помилки, які вони роблять. Одразу починаєш аналізувати проблему, шукати шляхи виходу. Даний вид роботи дуже ефективний, тому що навчання проходить не на «сухому» суто теоретичному рівні, а на «живому», емоційному фоні, а значить глибоко і сильно запам’ятовується.»

«Коли я дивилася фільм «Клас», я знову пережила гіркі відчуття глибокої образи і болю, тому що в школі була в такій же ситуації. Але після обговорення, коли змогла висловитися, стало легше на душі, немов би я відкинула минуле…»

«Дуже соромно, що це (насильство) відбувається і у нас в класі…»


Проект 14. «Підготовка методичних матеріалів»

У 2007-2008 роках Центром «Флоренс» були підготовані та опубліковані наступні методичні та наукові матеріали:
Монографія Романенкової Л.О. «Професійна підготовка соціальних педагогів до роботи у галузі охорони здоров’я».
В. Бльомерс, Л. Романенкова «Від Болоньї до Запоріжжя»
Методичний посібник до Програми «Ребята! Давайте жить дружно!»
Колектив співавторів – Т. Клехо, О. Новикова, С. Носовська,
Л. Романенкова, Н. Соколова.


Проект 15. «Індивідуальне консультування»



Спеціалісти Центра постійно проводили консультації за зверненнями клієнтів, які зверталися з наступними проблемами:

  • Взаємовідносини в сім’ї;
  • дитячо-батьківські взаємовідносини та непорозуміння;
  • конфлікти в трудовому колективі;
  • проблеми з публічними виступами;
  • стрес;
  • депресія;
  • невпевнена поведінка.


«Діти надихають»

Прощайте детям их ошибки,
Ведь это жизненный цветок.
Когда и вера, и терпенье очень зыбки –
Не позволяйте, чтобы он был одинок!

Любить детей и в их победу верить,
Упорством покорять свой пьедестал,
Чтоб на себе сизифов труд проверить,
И таковым, уж точно, не для нас он стал.

Стучитесь в дверь, и вам всегда откроют.
Ведь к сердцу нас приводят тысячи дорог.
Плоды работы вашей раны сердца смоют –
Всё это есть призванье – социальный педагог!


Авторка вірша – Івашко Олександра,
соціальний педагог, Програма «Кенгуру».


Співробітники Центру відчувають глибоке задоволення від процесу надання допомоги людям і результатів своєї роботи. Вони сподіваються, що подальша діяльність організації так само приноситиме користь окремим людям і громаді в цілому.
Велика подяка всім нашим партнерам, колегам та зацікавленим людям , які надихають нас та підтримують в роботі.

Категория: Отчёты | Добавил: florence (12.09.2008)
Просмотров: 1368 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

НАШИ ПАРТНЕРЫ

Интегративный комплекс "Kinderförderwerk" (Магдебург, Германия)

Социальная служба "Communitas Supportive Care Society" (Абботсфорд, Канада)

Запорожский областной/ городской центр социальных служб для семьи, детей и молодежи

Запорожское областное/ городское управление социальной защиты населения

Запорожский городской территориальный центр социального обслуживания (предоставление услуг)

Запорожский национальный университет

Экономико-правовой колледж ЗНУ

Запорожский национальный технический университет

Классический приватный университет

Запорожский областной институт последипломного педагогического образования

Общеобразовательные школы г. Запорожья

Фонд помощи детям с синдромом аутизма "Дитина з майбутнім" (г. Киев)

Запорожская областная общественная организация "Аутизм. Свідоме батьківство"

Общественная организация "Больничные клоуны "СмехоНосы"

Запорожская областная организация Красного Креста Украины

Меннонитский Центральный Комитет Украины

Благотворительная организация "Меннонитский семейный дом"

Copyright MyCorp © 2020